
De haven van Battenoord
De haven van Battenoord is een kleine jachthaven, voor kleine boten. De haven en de ligplaatsen worden beheerd door WSV Battenoord. Deze watersportvereniging heeft ongeveer 75 leden. Er zijn weinig voorzieningen, maar er kan gebruikt worden gemaakt van de voorzieningen van de camping.
De haven is ondanks de kleinschaligheid toch best drukbezocht, vooral door fietsers en toeristen die de flamingo's willen spotten.
De haven is eigendom van Waterschap Hollandse Delta. De strekdam is voor een deel van het waterschap en voor een deel van Staatsbosbeheer.
Eind vorig jaar verzakte een deel van het talud. Dit deel van de haven is afgezet. Het waterschap werkt aan een oplossing.
Op de lange termijn zal er groot onderhoud aan de haven moeten worden gepleegd. Als de haven wordt aangepakt geeft dat ook kansen om na te denken over het gebruik van de haven en of er iets anders of beter kan. De gemeente en het waterschap trekken hierbij samen op.
+38 deelnemers
Fases
Wat vindt u van de varianten?
De haven van Battenoord is toe aan een grote opknapbeurt. Bij deze haven is Waterschap Hollandse Delta de eigenaar. Dat betekent dat de gemeenteraad geen besluit over deze haven kan nemen. We hebben voor deze haven daarom alleen een visiebeeld en 2 mogelijke varianten. Ook voor deze haven kunt u aangeven wat u wel, en wat u geen goed idee vindt. Ook kunt u ideeën aan ons doorgeven. Dit kan tot en met 9 oktober. We geven uw input door aan het waterschap.
Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met Janneke Fraterman via j.fraterman@goeree-overflakkee.nl.









