Ga naar de hoofdinhoud

De volks tuin: van noodzaak naar recreatie. Of toch (weer) noodzaak?

Van "Fotowedstrijd cultuurhistorische waardenkaart"

Ga naar het project

de volkstuin was vroeger een belangrijk onderdeel van het bestaan van de werkman.

Na de arbeid aan de slag in eigen tuin om (extra) voeding te telen.

Mijn vader had een "hof" (noodzaak), mijn man later ook ( noodzaak en later alleen voor het "lekker").

Een tijd lang leek de volkstuin uit de gratie te raken.

Maar m.i. is dat weer achterhaald.

Veel jongelui huren een plekje waar ze zich kunnen ontspannen: lekker buiten, iets met de handen doen én, ook niet onbelangrijk, waar ze sociale contacten op kunnen doen.

Reacties

Delen

Geplaatst door

Huidige status

voorgesteld

Locatie

Unable to display map. WebGL2 support is required.
Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
https://esriurl.com/webgl-faq
Powered by Esri